Selasa, 5 Oktober 2010

ALIEN KAWASAN BARU.







Kabommmmmmmmmmm...
bunyi letupan itu menarik perhaian penduduk kawasan kg. pendek....
Bunyi itu datang dari arah tanah lapang berhampiran sungai kg. pendek..
AWANG bersama rakan karibnya YATIM yang paling awal tiba di tempat kejadian..
Mereka sangkakan yang jatuh itu ialah meteor,ternyata sangkaan mereka meleset sama sekali..yang mereka nampak di situ hanya lah sebuah kotak yang di perbuat daripada batu..
tiba2 satu daripada bucu daripada kotak batu itu terbukak. orang ramai yang mengerumuni kawasan itu (bagai lalat menghurung taik) terkejut..tiba2 keluar satu benda yang berbentuk seperti manusia tetapi kakinya seperti kuda..keadaan bertambah pelik dengan kehadirn makhluk baru itu.


wwwwwwwwwooooooaaaaaaaaaa (bunyi orang teruja).




PAK MIN yang memegang jawatan ketua kampung a.k.a. setiausaha syarikat kabom yang sentiasa mengkaji kejadian pelik di muka bumi...


Kebetulan pak min brada di tempat kejadian tanpa melemgahkan masa,pak min mengaktifkan pengera pada jamnya untuk memaklumkan kepada kakitangan syarikat kabom tentang kejadian itu.Sebagai ketua kampung juga Pak Min memberitahu penduduk kampung supaya jgan mendekati mahkluk aneh itu dan Pak Min juga menyuruh penduduk kampung balik ke rumah masing2.Selang beberapa minit,3 buah kereta LAMBORGINI S20000 yang telah diupgredkan sampai di tempat kejadian.




Mereka yang baru sampai itu merupakan kakitangan syarikat kabom.


Mereka mengeluarkan kapsul dan melemparkannya,kapsul tersebut bertukar kepada pelbagai jenis teknologi antaranya piring penyedut benda pelik,pistol pemecah zarah,sensor hidupan pelik ala2 ghostbuster gitu..


mereka menjalankn kerja,menembak mahkluk pelik itu dengan pistol pemecah zarah dan seterusnya menyedut mahkluk itu menggunakan piring penyedut benda pelik.
Akhirnya makhluk pelik itu berjaya dikurung di dalam bekas yang telah di jampi...
SEBULAN KEMUDIAN,
Namun kejayaan kejayaan kumpulan pak min(syarikat kabom) mengundangkn rasa tidak puas hati pak kuo dari syarikat koben.Pak Kuo yang merupakan pengerusi syarikat koben kerap kali ingin menghancurkan syarikat kabom







1 ulasan: